ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ

& ΕΡΕΥΝΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

ΤΟΥ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΡΩΜΑΪΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

N.Π.Ι.Δ. – Έτος ίδρυσης 1979 - Αριθ. 2237 Μητρώου Πολιτιστικών Φορέων

του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού

Αναπαύσεως 14 Α΄ - 190 02 Παιανία * E-mail:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. * Τηλ.: 210-66.43.854 (& Fax) www.euarce.com

 

 

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΠΟΙΗΣΗΣ

«Βυζαντινές εμπνοές»

Από τη Γενική Γραμματεία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Τέχνης (EUARCE) της Ελλάδος ανακοινώνεται η παράταση μέχρι και τις 20 Μαρτίου 2017, του Διεθνούς Διαγωνισμού Ποίησης στην Ελληνική Γλώσσα, με θέμα «Βυζαντινές εμπνοές», που προκηρύχθηκε με την ευκαιρία συμπλήρωσης της πρώτης δεκαετίας (2007-2017) από την ίδρυση των Παγκόσμιων Επιστημονικών και Πολιτιστικών Συνεδρίων «Βυζαντινός Μουσικός Πολιτισμός» και αφιερώνεται τιμητικά στα 1150 χρόνια της «Μακεδονικής Αναγέννησης» του Βυζαντίου.

Η παράταση δίδεται και επειδή από πλήθος μηνυμάτων διαπιστώθηκε ότι πολλοί επιθυμούντες να συμμετάσχουν πληροφορήθηκαν την προκήρυξη του Διαγωνισμού πολύ αργά, πράγμα που δυσκόλεψε την έγκαιρη υποβολή των ποιητικών έργων τους μέσα στα καθορισμένα χρονικά περιθώρια.

Ολόκληρη η προκήρυξη και οι όροι του διαγωνισμού: http://dps.auth.gr/el/node/2799

 

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Στις πρώτες μέρες του 2017 οριστικοποιήθηκε και η σύσταση της Επιτροπής Αξιολόγησης του διαγωνισμού με ακαδημαϊκά μέλη τους διακεκριμένους πανεπιστημιακούς δασκάλους Αθανάσιο Καραθανάση, Γιάννη Φίλη και Χριστόφορο Χαραλαμπάκη, τον ποιητή/δοκιμιογράφο Δημήτρη Καραμβάλη της Εθνικής Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών και τους φιλόλογους Πάνο Μισερλή και Στέφανο Σκαρπέλλο.

ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν τον προσεχή Μάιο και οι απονομή των βραβείων θα γίνει τον Ιούνιο σε πανηγυρική μουσικοφιλολογική εσπερίδα/δεξίωση, στο Ευρωπαϊικό Κέντρο Τέχνης, με την Αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής/ΠΕ Ανατολικής Αττικής και την τιμητική παράσταση της Αμερικανικής Εταιρείας Βυζαντινής Μουσικής & Υμνολογίας-ASBMH του Πανεπιστημίου Πίττσμπουργκ

 

 

 

 

2ο Φεστιβάλ Καλλιτεχνικής Έκφρασης και Δημιουργίας Εκπαιδευτικών

«Με το βλέμμα του δασκάλου..."

Ελάτε να γνωριστούμε από την αρχή. Γιατί δεν είμαστε μόνο οι δάσκαλοι των παιδιών σας, οι συνάδελφοι, οι φίλοι, οι γνωστοί, οι γείτονες. Είμαστε οι δημιουργοί της διπλανής πόρτας. Και σας θέλουμε κοντά μας. Γιατί δημιουργία χωρίς επικοινωνία, χωρίς το Μαζί, είναι νηστεία χωρίς Λαμπρή. Και τότε τι νόημα έχει;

Σας περιμένουμε!

Οι Διευθύνσεις Π.Ε. Δ΄ Αθήνας, Α΄ Αθήνας και Πειραιά, δια των Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και σε συνεργασία με τον Δήμο Π. Φαλήρου και το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ-Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, διοργανώνουν το 2ο Φεστιβάλ Καλλιτεχνικής Έκφρασης και Δημιουργίας Εκπαιδευτικών με τίτλο:

«Με το βλέμμα του δασκάλου..."

το Σάββατο 4 και την Κυριακή 5 Μαρτίου 2017, στον Πολυχώρο του Δήμου Π. Φαλήρου (Τερψιχόρης 51 και Αρτέμιδος, Π. Φάληρο).

 

Σάββατο:    10.00-13.00    και 17.00-21.00

 

Κυριακή:    10.00-13.00


είσοδος ελεύθερη !

Στο Φεστιβάλ καλούνται να παρουσιάσουν οι εκπαιδευτικοί, μόνιμοι και αναπληρωτές, όλων των ειδικοτήτων, των Δημόσιων και Ιδιωτικών Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της Δ/νσης Π.Ε. Δ΄ Αθήνας, πρωτότυπες δημιουργίες, που έχουν γίνει από τους ίδιους, πέραν του διδακτικού τους έργου, σε οποιαδήποτε μορφή τέχνης (μουσική, εικαστικά, φωτογραφία, θέατρο, κινηματογράφο, λογοτεχνία). Θα παρουσιαστούν όλα τα έργα που θα κατατεθούν χωρίς επιλογή και δεν υπάρχει καμία οικονομική επιβάρυνση.


Στόχος του Φεστιβάλ είναι η δημιουργία ενός θεσμού, που θα αναδείξει σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς) το πολυσχιδές πνευματικό και καλλιτεχνικό έργο των Εκπαιδευτικών.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να επικοινωνούν με την Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ΄ Δ/νσης στα τηλ. 2131617454 και 6972156178.

Η Οργανωτική Επιτροπή:


Σταυρούλα (Λώρα) Πετροπούλου, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Δ/νσης Π.Ε. Δ΄ Αθήνας, Εκπαιδευτικός Μουσικής, MEdu., MMus., Συνθέτις, Μαέστρος Χορωδιών, ως πρόεδρος


Βασιλική Νίκα, Πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος της IBBY - Κύκλου Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, Εκπαιδευτικός, ΜΑ, PhD in Media Education, ως μέλος 
Πόπη Κύρδη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Δ/νσης Π.Ε. Α΄ Αθήνας, Εκπαιδευτικός, Συγγραφέας, ως μέλος
Βασιλική Αρβανιταντώνη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Δ/νσης Π.Ε. Πειραιά, Εκπαιδευτικός Αγγλικών, Θεατρολόγος, MPhil Θεατρολογίας, ως μέλος 
Ανδρέας Κατσικούδης, Εκπαιδευτικός, Σκηνοθέτης, Φωτογράφος, ως μέλος
Ελένη Λαγαρία, Εκπαιδευτικός Εικαστικής Αγωγής –Εικαστικός, ως μέλος


 

 

 

Το πιο αστείο κορίτσι του πλανήτη, η Κατερίνα Βρανά, επανέρχεται δριμύτερη να μας μιλήσει για όλα τα θέματα που αφορούν το sex!

Μετά την πολύ μεγάλη διάκριση της Κατερίνας, η οποία πρόσφατα κέρδισε την τρίτη θέση στον παγκόσμιο διαγωνισμό κωμωδίας που διοργάνωσε το Laugh Factory, αλλά και τις sold out παραστάσεις του "About Sex" στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, το Ζάγκρεμπ, το Βελιγράδι, κ.α., η παράσταση "About Sex" συνεχίζει δυναμικά!

Από τις 16 Φεβρουαρίου μέχρι 9 Απριλίου, κάθε Πέμπτη και Κυριακή, το αθηναϊκό κοινό θα μπορεί να απολαύσει την ξεκαρδιστική stand up παράσταση "About Sex"στη σκηνή του θεάτρου 104

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

About Sex

Πού: Θέατρο 104, Ευμολπιδών 41, Γκάζι, τηλ.: 210 3455020

Πότε: Από 16 Φεβρουαρίου και κάθε Πέμπτη και Κυριακή έως τις 9 Απριλίου.

Ώρα έναρξης: 21.15

Διάρκεια: 90' χωρίς διάλειμμα

Εισιτήρια: 10 €

 

Το "About Sex" είναι και πάλι εδώ. Και ασχολείται με το σεξ. Γιατί φαίνεται πως όλοι ασχολούνται με το σεξ. Όχι με το σεξ όπως το ξέραμε τόσα χρόνια τώρα αλλά με έναν νέο, διαφορετικό τρόπο.Τρανταχτά παραδείγματα: οι διαφημίσεις, τα περιοδικά, το Tinder, τα «βρώμικα» sms, οι τσόντες, οι σχέσεις μας και η ενόργανη γυμναστική.

Η παράσταση είναι σέξι, εκπαιδευτική -ασχολείται ακόμη και με τις πάπιες – και πάρα πολύ αστεία. Υπάρχει καλύτερος τρόπος να ασχοληθείς με το σεξ παρά μέσω της κωμωδίας; Και μάλιστα όταν κωμικός είναι μια γυναίκα;

Αυστηρά πάνω από 18 – Το "About Sex" δεν είναι χυδαίο. Είναι, απλά, πολύ επεξηγηματικό.

Φωτογραφίες: Θοδωρής Βρανάς

Επιμέλεια φωτογραφιών: Τερέζα Καραβίδα

 

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Η Κατερίνα Βρανά είναι γέννημα-θρέμμα Ελληνίδα που από το 2000 ζει στο εξωτερικό. Η βάση της είναι το Λονδίνο, έχει ζήσει στην Ινδία και έχει κάνει παραστάσεις σε Αγγλία, Ελλάδα, Αμερική και Αυστραλία.

Έκανε σπουδές υποκριτικής αλλά την κέρδισε ο κωμικός αυτοσχεδιασμός. Το πρώτο της σόλο σόου "Feta with the Queen" απέσπασε πολύ καλές κριτικές και το CNN την κατέταξε στην λίστα «Γυναίκες Κωμικοί Που Πρέπει Να Δείτε». Η παράσταση ήταν sold out σε 3 χώρες ενώ παιζόταν σε δύο γλώσσες.

Έχει παρουσία σε θεατρικές παραγωγές στο Λονδίνο, στο Φεστιβάλ του Εδιμβούργου & σε ταινίες μικρού μήκους σε Ελλάδα και Αγγλία ενώ ταυτόχρονα έχει συνεργαστεί με τους Αγγλικούς τηλεοπτικούς σταθμούς BBC και Channel 4.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της εδώ

 

 

 

 

Ο ΖΩΓΡΑΦΟΣ
ΑΡΓΥΡΗΣ ΧΙΟΝΗΣ 

Έκθεση ζωγραφικής με έργα του ποιητή τα οποία αναδεικνύουν την εικαστική πτυχή του αστείρευτου ταλέντου του.

Από την Παρασκευή 3 Μαρτίου έως την Παρασκευή 24 Μαρτίου θα εκτίθενται στο Poems n’ Crimes (βιβλιοπωλείο και μπαρ των εκδόσεων Γαβριηλίδης) οι ζωγραφικοί πίνακες του ποιητή Αργύρη Χιόνη. Μια παράλληλη δραστηριότητα, ελάχιστα γνωστή στους περισσότερους.

 

Στα εγκαίνια (Παρασκευή 3 Μαρτίου, 7 μ.μ.) η συγγραφέας Ηρώ Νικοπούλου θα μιλήσει για τον εικαστικό Αργύρη Χιόνη.

 

Ακριβά ζατρίκια και φωτεινή ευαισθησία

στη ζωγραφική του Αργύρη Χιόνη 

Γιατί ζωγραφίζει ένας λογοτέχνης, πρώτιστα ένας ποιητής; Τί δεν του φτάνει στις λέξεις και το ψάχνει στα χρώματα; Προσπαθεί να αρθρώσει την αύρα στο ενδιάμεσο των λέξεων, ή μήπως την ίδια τη σιωπή; Πάντως το επιχείρησαν πολλοί· από τους πλέον γνωστούς έλληνες μνημονεύω Κόντογλου, Εγγονόπουλο, Εμπειρίκο, Πεντζίκη, Χουλιαρά, Λαχά, κι από ξένους Ντεγκά, Μπλέηκ, Νταλί κ.α.

Η εικονοποιία στην ποίηση του Αργύρη Χιόνη ειδικά μετά την τρίτη του ποιητική συλλογή με τίτλο «Μεταμορφώσεις» κινείται στην ατμόσφαιρα του παραμυθιού με το Παράδοξο και την Μεταμόρφωση να αποτελούν τις δυναμικές και σημαντικές συνιστώσες της ιδιοπροσωπίας του. Και ενώ τα ποιήματά του μας φέρνουν στο νου τα ανησυχαστικά τοπία του Έσσερ με τις παραμορφωμένες προοπτικές και το αδιάκοπο παιχνίδι του κενού με το πλήρες σε μαύρο και λευκό, όπου ψάρια εναλλάσσονται με πουλιά, ή αλλού άγγελοι με δαίμονες, και η συνομιλία μεταξύ τους προϋποθέτει και συμπίπτει με την συμπληρωματικότητά τους, η ζωγραφική έκφραση/επιλογή αυτού του ποιητή που αναποδογυρίζει με τις λέξεις του το προσωπικό του, τουλάχιστον, σύμπαν δεν είναι καθόλου ανάλογη. Οι ζωγραφιές του Χιόνη ακολουθούν αυστηρά τους νόμους της προοπτικής· εξωτερικοί και εσωτερικοί χώροι, πατώματα οργανωμένα με ακριβή ζατρίκια που πάνω τους τριγυρνούν χορευτικά οι αγαπημένες του γάτες, ξεκάθαρα φωτεινά χρώματα, σκηνές γεμάτες τρυφερή παρατηρητικότητα και λεπτομέρεια. Πάντα η μοναχικότητα είναι παρούσα, αδειανές πάνινες πολυθρόνες, μακρινά θαλασσινά τοπία, ακατοίκητα δωμάτια με μοναδικό παρατηρητή τον καθρέφτη του τοίχου. Συνολικά έχουμε περίπου είκοσι πέντε έργα μικρών διαστάσεων, το μεγαλύτερο είναι 35x26 και το μικρότερο 15x10, ζωγραφισμένα με υδατοχρώματα συνήθως πάνω σε χαρτόνια. Ανθρώπινη φιγούρα υπάρχει μόνο σε τρία έργα και πάντοτε με γυρισμένη την πλάτη στον θεατή. Χρονολογικά οι ζωγραφιές του ξεκινούν από το 1958 (μία νεκρή φύση) και οι υπόλοιπες μοιράζονται στις δεκαετίες του ογδόντα, του ενενήντα και στις αρχές του 2000.

Ωστόσο πέρα από τα έργα που είχε χρησιμοποιήσει σε πέντε από τα βιβλία του, με τελευταίο το «Ό,τι περιγράφω με περιγράφει» το 2010, δεν είχε εκθέσει ποτέ.

Η πρώτη φορά που εκτέθηκαν κάποια έργα του ήταν —τέσσερα χρόνια μετά τον θάνατό του— το 2015 στην ξεχωριστή έκθεση που οργάνωσε η Εταιρεία Συγγραφέων, της οποίας ήταν μέλος, στο Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, με τίτλο «Βίοι Παράλληλοι», παρουσιάζοντας έργα διφυιών καλλιτεχνών, συγγραφέων, δηλαδή που διακονούν παράλληλα δύο ή και περισσότερες μορφές τέχνης.

Κοιτώντας τους πίνακες του Αργύρη αισθάνομαι πως η ζωγραφική ήταν γι’ αυτόν η χαραμάδα που άφηνε για να περνά μέσα του το φως. Όσο για την Σκοτεινή Κυρία της ποίησής του εδώ μάλλον δεν έχει πρόβλεψη γι’ αυτήν. Στη ζωγραφική του κυριαρχεί το φως ως ισότοπο του σκότους.

 

Ηρώ Νικοπούλου

 

 

 

Η «Σχεδία» στο δρόμο για το βυσσινόκηπο


Βρίσκουμε το δρόμο για το βυσσινόκηπο, έχοντας συνοδοιπόρους και αρωγούς συνανθρώπους μας με αυτισμό, παίρνουμε το δρόμο της επιστροφής για την Τένεδο, περνώντας από το χάος στα γηρατιά, μπαίνουμε στις κινηματογραφικές αίθουσες για να δούμε το Trainspotting 2, συνεχίζουμε το ταξίδι των κοινωνικών επιπτώσεων, παίρνουμε γεύση από ένα γλυκό σκάνδαλο, φέρνουμε στο φως μια άγνωστη γενοκτονία, διαβάζουμε την ιστορία πίσω από μια μικρή αγγελία. Αυτά και άλλα πολλά μόνο στη «σχεδία» Μαρτίου 2017 (τεύχος #46). 
Από την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου στους δρόμους της πόλης.

«Ο δρόμος για το βυσσινόκηπο». Τι είναι εκείνο που χαρακτηρίζει την αντιμετώπιση του αυτισμού ση χώρα μας; Η άγνοια και ο στίγμα. Με αποτέλεσμα να «θεωρούμε τον άνθρωπο με αυτισμό ως τον "τρελό", τον "προβληματικό" και τον "καθυστερημένο"», ενώ χιλιάδες ενήλικοι με αυτισμό βρίσκονται στιγματισμένοι στο σπίτι τους, σε ψυχιατρικά άσυλα ή σε ξενώνες νοητική υστέρησης. Ωστόσο κάτι πάει να αλλάξει. Όλο και περισσότερο αναπτύσσονται στη χώρα μας καλές πρακτικές για την υποστήριξη και κοινωνική ένταξη των ατόμων με αυτισμό, από την εκπαίδευση ώς την επαγγελματική αποκατάσταση, αναδεικνύοντας ότι ο αυτισμός δεν είναι ασθένεια, αλλά ιδιαιτερότητα. Αυτές ακριβώς τις πρακτικές αναδεικνύει η «σχεδία» του Μαρτίου.
«Από το χάος στα γηρατειά». Στη συνέντευξη που παραχώρησε, ο διάσημος σκωτσέζος συγγραφέας Ίρβιν Γουέλς μιλάει για το σίκουελ του «Trainspotting», τον ναρκισσιμό των τελευταίων τριών δεκαετιών, τον Ντόναλντ Τραμπ «που χρειαζόμαστε», αλλά και για τα γηρατειά. «Ο ηδονισμός της περιόδου της "Cool Britannia" και το χάος δίνουν τη θέση τους σε ένα θέμα με το οποίο όλοι μπορούμε να συνδεθούμε: τη γήρανση».
«Επιστροφή στην Τένεδο». Πάνω από 90 χρόνια χρόνια από τότε που η γιαγιά του αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την Τένεδο και μετά την πρόσφατη άρση της απαγόρευσης της οικογένειας Μαλαματίνα να επισκεφτεί το νησί, ο Ηλίας Ταμπουράκης-Μαλαματίνας επιχειρεί ένα ταξίδι στο παρελθόν, μία αναδρομή στις ρίζες των συναισθημάτων του, όπου θα ανακαλύψει και την ύπαρξη ενός Μουσείου Τοπικής Ιστορίας της Τενέδου, δημιουργημένου από έναν τούρκο φιλέλληνα. Ο κ. Ταμπουράκης μας μεταφέρει σκέψεις και συναισθήματα από αυτό το ταξίδι.
Στα τέλη του 2016 το παρισινό Μουσείο του Εβραϊκού Ολοκαυτώματος οργάνωσε μια πρωτότυπη κα πολυσυζητημένη έκθεση, αφιερωμένη στην πρώτη γενοκτονία του 20ου αιώνα. Όχι στην αρμενική, όπως θα νόμιζαν πολλοί, αλλά σε εκείνη που πραγματοποίησαν οι γερμανοί κατακτητές της Ναμίμπιας, που τέσσερις δεκαετίες πριν από την «Τελική Λύση» επιχείρησαν τον αφανισμό του μαύρου πληθυσμού της χώρας. Είναι αυτήν ακριβώς την ιστόρια μιας άγνωστης γενοκτονίας που φέρνει στο φως η «σχεδία». Το ρεπορτάζ συνοδεύεται από συγκλονιστικό φωτογραφικό υλικό που μας παραχώρησε το Μουσείο του Εβραϊκού Ολοκαυτώματος
«Το πιο γλυκό σκάνδαλο». Στην Κροατία, η απόσταση από την εθνική γιορτή ώς την εθνική τραγωδία είναι μια σοκολάτα δρόμος. Η πρόεδρος της δημοκρατίας της χώρας επισκέπτεται τα νηπιαγωγεία της πόλης του Ντουμπρόβνικ μοιράζοντας σοκολάτες και ξεσπάει σκάνδαλο εθνικών διαστάσεων. Οι σοκολάτες δεν ήταν ούτε ληγμένες ούτε αλλοιωμένες. Τι ακριβώς συνέβη, τότε; Η υπόθεση θεωρήθηκε ως γιγάντια εθική ταπείνωση.
Πέρα από τα άμεσα οφέλη για τον άνθρωπο με το κόκκινο γιλέκο, η «σχεδία» ενεργοποιεί τους πολίτες και βοηθάει να αντιληφθούμε καλύτερα την ελληνική κοινωνική πραγματικότητα, όπως προκύπτει από την έρευνα που διενήργησε η Deloitte, με τίτλο «ο κοινωνικός και οικονομικός αντίκτυπος από την κυκλοφορία του περιοδικού δρόμου «σχεδία». Στο τεύχος Μαρτίου, δημοσιεύεται το δεύτερο μέρος της μεγάλης αυτής έρευνας, καταγράφοντας, μεταξύ άλλων, τα συναισθήματα και τις απόψεις των αναγνωστών και υποστηρικτών του περιοδικού, δίνοντας, ταυτόχρονα, απαντήσεις σε ερωτήματα όπως «ποιες είναι οι επιθυμίες των πωλητών της 'σχεδίας';», «τι πιστεύουν οι αναγνώστες;», «πού πάνε τα τρία ευρώ;» 
«Αγαπώ την ελπίδα». Πώς είναι να φοράς το κόκκινο γιλέκο έστω για μία ώρα; Οι έκτακτοι πωλητές της «σχεδίας» που θέλησαν, το Σάββατο 11 Φεβρουαρίου και στο πλαίσιο της «Διεθνούς Εβδομάδας Πωλητών Περιοδικών Δρόμου» (International Vendor Week), κρατώντας ψηλά τη «σχεδία» να στείλουν το δικό τους μήνυμα ενάντια στη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό, περιγράφουν την εμπειρία τους. «Τίποτα δεν συγκρίνεται με το χαμόγελο ενός ξένου», γράφει η Μαριέττα Φαφούτη. «Μεγάλο μάθημα πήρα σήμερα», εξομολογείται ο αγαπημένος σεφ κ. Ηλίας Μαμαλάκης.
Ακόμη, καταγράφουμε την ιστορία μιας μικρής αγγελίας, αλλά και τα νέα της «σχεδίας» στο ημερολόγιό μας. Συνομιλούμε με τις Σοφία Παππά και Νατάσα Φειδά, οι οποίες μπορεί να γνωρίζονται σχετικά λίγο χρονικό διάστημα, αλλά τις ενώνουν πολλά. Ο Γιώργος Μπαζίνας περιγράφει την πρώτη μέρα της άνοιξης. Οι φακοί του Κωστή Μπακόπουλου και του Χρήστου Παπαχρήστου καταγράφουν απογευματινές και πρωινές εικόνες από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη αντίστοιχα, Ο Μιράμπελης Ζάλαπας εξηγεί πώς το διαστημικό πρόγραμμα που εξήγειλε η κυβέρνηση απογειώνει τη χώρα, αποκαθιστώντας την πίστη των θεσμών στην ικανότητά της για ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις, ενώ κορυφαίοι έλληνες γελοιογράφοι σχολιάζουν με το πενάκι τους αυτά που συμβαίνουν γύρω μας και μέσα μας. Κλείνουμε τραπέζι σε ένα παλιό μπακάλικο μες στου Βάβουλα τη γούβα, στον Πειραιά, ενώ δοκιμάζουμε εμπανάδας από μία Κολομβιανή, που θα εκπληρώσει το επαγγελματικό της όνειρο να γίνει δασκάλα στην Αθήνα. 
Αυτά και άλλα πολλά. Στο τεύχος #46 της «σχεδίας» (Μάρτιος 2017), που κυκλοφορεί στους δρόμους της πόλης από την Τετάρτη  22 Φεβρουαρίου  2017. 
Υπενθυμίζεται ότι η «σχεδία», όπως συμβαίνει με όλα τα περιοδικά δρόμου του πλανήτη, δεν πωλείται στα συνήθη σημεία διάθεσης Τύπου (περίπτερα κ.λπ.). Πωλείται αποκλειστικά και μόνο στους δρόμους της πόλης από διαπιστευμένους πωλητές. Οι πωλητές αυτοί προέρχονται από ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες: Άστεγοι, άνεργοι και γενικώς άνθρωποι που αποδεδειγμένα ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Είναι άνθρωποι που βιώνουν με τον πιο σκληρό τρόπο τις συνέπειες της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που μαστίζει την ελληνική γη. Από την τιμή πώλησης του περιοδικού (3,00 ευρώ), το 50% (δηλαδή το 1,50€) πηγαίνει απευθείας στον ίδιο τον πωλητή.
«112 εφημερίδες δρόμου, 41 χώρες, 5 ήπειροι, 14.000 άστεγοι πωλητές, 6.000.000 αναγνώστες, 1 φωνή ενωμένη ενάντια στη φτώχεια» είναι το σύνθημα του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων του Δρόμου (International Network of Street Papers – INSP, www.street-papers.org).

ΥΓ.: Να θυμάστε, επίσης, ότι οι πωλητές της «σχεδίας» δίνουν και απόδειξη. Σας παρακαλούμε θερμώς να μην ξεχνάτε να την παίρνετε!