-
Η «σχεδία» της πρόνοιας και των χαμινιών
Read 79 times -
Αυτό το Πάσχα διαλέξτε τις λαμπάδες & όλα τα προσωπικά ή εταιρικά σας δώρα από το «σχεδίαρτ»
Read 132 times -
2ος Δρόμος Θυσίας «Κακολύρι 1944»
Read 76 times -
Νέγρος του Μοριά "Τραμπέτικη Βραδιά" στην Τεχνόπολη
Read 78 times -
Ατομική Έκθεση του Abraham Cole με τίτλο "Suns of Egypt"
Read 85 times -
Απέραντο Γαλάζιο - Ατομική έκθεση στο ΝΑΥΠΛΙΟ - Σάββατο, 27 Απριλίου και ώρα 18:30
Read 90 times -
Oι «Τάσεις φυγής σε παράλληλο σύμπαν» της Ρένας Αθανασοπούλου παρουσιάζονται στην Αθήνα σε δύο εκδηλώσεις
Read 156 times -
1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΑΛΛΗΝΗΣ, “ΑΝΟΙΞΕ ΚΙ ΕΣΥ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ”, 19 - 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024
Read 187 times -
Πεζό κείμενο της Κασσάνδρα Αλογοσκούφι για το «Βλέμμα» της εικαστικού Γεωργίας Κοκκίνη
Read 354 times -
Παρουσίαση των παιδικών βιβλίων της συγγραφέα και εκπαιδευτικού Βασιλικής Ρακοπούλου από το Κλειδί Ημαθίας
Read 190 times -
Παρουσίαση βιβλίου: "Δικηγορία, η μικρή μας πόλη" της Στεφανίας I. Σουλή (16/4 - Παρ' Ημίν, ΑΘΗΝΑ)
Read 212 times -
3η ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ "Η ΣΟΝΑΤΑ ΤΟΥ ΣΕΛΗΝΟΦΩΤΟΣ" ΣΤΟΝ ΤΕΧΝΟΧΩΡΟ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟΝ
Read 285 times -
Blank Wall Gallery - Έκθεση Φωτογραφίας "My Cuba" Φωτογραφική Ομάδα Διαδρομές
Read 234 times -
Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών - ΠΑΡΑΤΑΣΗ έως 14 ΙΟΥΝΙΟΥ ΤΟΥ 24ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Read 331 times -
Έκθεση της ζωγράφου Κορίννας στην Πνευματική Εστία Βούλας ‘’ΕΛΕΝΗ ΓΛΥΚΑΤΖΗ-ΑΡΒΕΛΕΡ ’’
Read 243 times -
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ 9ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΛΕΥΚΑΔΑΣ
Read 332 times -
Η φωτογραφία δρόμου σε 10 στάδια - Σάββατο 27 Απριλίου στις 18:00 – 20:00 - Πρακτικό σεμινάριο φωτογραφίας με τον Ανδρέα Κατσικούδη
Read 208 times -
Ypsilon - Μπανιστηρτζού Remix
Read 242 times -
"MultiMedea" της Πάμελα Πράθερ | Μια παράσταση για τη γυναικεία ψυχοσύνθεση
Read 204 times -
3ος ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΜΟΝΟΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2024
Read 278 times -
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ 1oυ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΣ - ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ & ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΡΙ.ΕΝΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Read 243 times -
«Σημείο φυγής... στο κόκκινο»: Η έκθεση της Άννας Τσαπάρα θα σας ταξιδέψει
Read 217 times -
Εικαστική έκθεση με ανακυκλώσιμα υλικά
Read 242 times -
”Play it again, Sam” του Woody Allen |Έως 18/4 στο Faust
Read 226 times -
"Η πόλη ή πώς να κοιμηθείτε ήσυχα" || Θέατρο ΙΣΟΝ
Read 212 times -
ΑΡΕΤΗ ΚΟΚΚΙΝΟΥ / ΠΕΝΥ ΠΑΠΑΔΑΚΗ / ΜΗΔΕΙΑ ΧΟΥΡΣΟΥΛΙΔΟΥ – «Ο δικός μας ο έρωτας»
Read 214 times -
Παρουσίαση βιβλίου: «Η συνεδρία της Κοσμογονίας» του Απόστολου Τσαντεκίδη (13/4 στον Πολυχώρο Εκδηλώσεων “Bloom Venue”, Θεσσαλονίκη)
Read 226 times -
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΩΣΤΑΛΟΥ - Το δάκρυ της μαστίχας - Ατομική έκθεση ζωγραφικής | Δημοτική Πινακοθήκη Καλλιθέας "Σοφία Λασκαρίδου"
Read 581 times -
Μονοήμερη Εκδρομή με το ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ 26 ΠΛΑΝΗΤΕΡΟ – ΣΠΗΛΑΙΟ ΛΙΜΝΩΝ - Κυριακή 14 Απριλίου 2024
Read 342 times -
Η ΤΕΧΝΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ - Ομαδική Εικαστική Έκθεση στον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο (8 - 20 Απριλίου 2024)
Read 390 times -
1st International Digital Storytelling Festival
Read 196 times -
Η «σχεδία» της διατροφής και της επιστήμης
Read 198 times -
Παρουσίαση βιβλίου: ''Κρόκος και Σμήλαια'' της εκπαιδευτικού και συγγραφέα Ιωάννας Κύρου από τον Κρόκο (Κοζάνη - 30/3 - Μπλε ελάφι)
Read 306 times -
"Η συνεδρία της Κοσμογονίας" - Απόστολος Τσαντεκίδης
Read 988 times -
"Οι Λογοτέχνες τιμούν την Επανάσταση του 1821" / προσφορά των Εκδόσεων Αποστακτήριο για την 25η Μαρτίου!
Read 420 times -
Διεθνής Έκθεση Φωτογραφίας με τίτλο: «Moments of Color» στη Blank Wall Gallery
Read 407 times -
ΧΕΛΙΔΟΝΑ | Ομαδική Εικαστική Έκθεση στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή
Read 468 times -
Δ' Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ποίησης και Διηγήματος από την Εταιρεία Λογοτεχνών Λεμεσού «Βασίλης Μιχαηλίδης»
Read 619 times -
ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ ΑΝΘΙΖΟΥΝ ΑΚΟΜΑ του Τζούλιο στο ΡΕΚΤΙΦΙΕ
Read 364 times -
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ | Βραδιά Μύησης στην Ποίηση του Νικηφόρου Βρεττάκου “Λέξη-Λέξη, Νότα-Νότα, Στάλα-Στάλα”
Read 515 times
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Κατηγορία: PRESS
- Εμφανίσεις: 1137
To Λαϊκό Πανεπιστήμιο '' Γεώργιος Παρακείμενος'' στα πλαίσια του θεματικού του κύκλου "Εφαρμοσμένες Τέχνες'' θα πραγματοποιήσει Εισήγηση με θέμα:
''Τυπογραφία- Από την λήθη στην μνήμη''
με Εισηγητή τον Αθανάσιο Σακαλή, το Σάββατο 28 Απριλίου στο θεατράκι των οχληρών και ώρα 6.μμ. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη για το κοινό.
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Κατηγορία: PRESS
- Εμφανίσεις: 525
Παρουσίαση ποιητικού έργου της Κων/νας Αλαμπορινού
«Η ποίηση» έλεγε ο Ελύτης, «αρχίζει από ‘κει που την τελευταία λέξη την έχει ο θάνατος. Γράφω γιατί με γοητεύει να υπακούω σ’ αυτόν που δε γνωρίζω, πού ‘ναι ο εαυτός μου ολάκερος...». Συνοδοιπόρους στο μυστηριακό ταξίδι της ζωής και του θανάτου χρίσαμε άθελά μας τον κραταιό Χρόνο και την ευαίσθητη Αρμονία. Ή σαν άλλα τέκνα του Χρόνου και της Αρμονίας, επιχειρούμε δια βίου να συμβιβάσουμε μέσα μας τη φθορά με την αφθαρσία. Το πεπερασμένο με το αιώνιο...
Η Ένωση Λογοτεχνών Λάρισας και η Αμφικτιονία Ελληνισμού σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Λάρισας σας προσκαλούν στην εκδήλωση- παρουσίαση του ποιητικού έργου της Κων/νας Αλαμπορινού
«Με αισιοδοξία στο μέλλον»
«Διόδια ζωής»
“Του Χρόνου & της Αρμονίας”
των εκδόσεων Μαλλιάρης-Παιδεία
τη Δευτέρα 30 Απριλίου στις 8.00 το απόγευμα στην αίθουσα του Γαλλικού Ινστιτούτου Λάρισας (Κούμα 28).
Θα προλογίσει η πρόεδρος της Ένωσης Λογοτεχνών κα Δήμητρα Μπαρδάνη (φιλόλογος- λογοτέχνιδα) και η πρόεδρος της Αμφικτιονίας Ελληνισμού στη Λάρισα κα Καλογιάννη Ζήτα (λογοτέχνιδα).
Για το έργο της ποιήτριας θα η μιλήσουν η Μαστοροδήμου Χρύσα (εκπαιδευτικός-ποιήτρια) και ο Γιώργος Σαράτσης (συγγραφέας-αφηγητής).
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Κατηγορία: PRESS
- Εμφανίσεις: 3396
Την Τετάρτη 30-11-2011 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα της Δημοτικής Πινακοθήκης του Δήμου Λαμίας «Αλέκος Κοντόπουλος» ειδική τιμητική εκδήλωση για την ποιήτρια, πεζογράφο, δοκιμιογράφο και ζωγράφο
Παναγιώτα Χριστοπούλου-Ζαλώνη
Με τίτλο
«Η δημιουργός με την πέννα και τον χρωστήρα»
Διοργανωτές:
Ο Δήμος Λαμιέων, Ο Φιλανθρωπικός Σύλλογος «Συν στον Άνθρωπο» και ο
Φιλοζωικός Σύλλογος Φθιώτιδας
Ομιλητές:
Αγγελική Μπαρτσιώκα, Πρόεδρος του Φιλοζωικού Συλλόγου Φθιώτιδας,
Έφη Παπαευθυμίου, Ιστορικός τέχνης, έφορος της Δημοτικής Πινακοθήκης Λαμίας,
Νίκος Μπατσικανής λογοτέχνης, επίτιμος Αντιπρόεδρος του «’Ξάστερον» μέλος της Ε.Ε.Λ.
Απαγγελία ποιημάτων Ντίνος Μιχελής ζωγράφος, ποιητής, μέλος της Ε.Ε.Λ.
Μουσική επένδυση Κώστας Νέλλας-Σολίστ κιθάρας, ποιητής
Επιμέλεια εκδήλωσης Νίκη Βλάχου ζωγράφος, ποιήτρια
Στα πλαίσια της εκδήλωσης εκφωνήθηκαν οι παρακάτω ομιλίες:
ΟΜΙΛΙΑ της κυρίας Αγγέλας Μπαρτσιώκα παρουσίασης της προσωπικότητας του εικαστικού και λογοτεχνικού έργου της Παναγιώτας Χριστοπούλου-Ζαλώνη στους πνευματικούς ανθρώπους της Λαμίας την 30-11-2011
Σας καλωσορίζουμε στη σημερινή μας εκδήλωση. Καλωσορίζουμε επίσης τους προσκε-κλημένους μας κ. Μπατσικανή και κ. Μιχελή.
Έχουμε τη χαρά και την τιμή να παρουσιάσουμε σήμερα την ποιήτρια, πεζογράφο, δο-κιμιογράφο και ζωγράφο κ. Παναγιώτα Χριστοπούλου-Ζαλώνη.
Η εκδήλωση είναι αφιερωμένη στη μνήμη του πεζογράφου Στάθη Γρίβα, για τον οποίο θα αναφερθεί αναλυτικότερα ο κ. Μπατσικανής,
Λίγα λόγια για τη ζωή της:
Γεννήθηκε στα χρόνια της κατοχής στον Άγιο Γεώργιο Ιστιαίας από μητέρα πρόσφυγα και πατέρα πολεμιστή του 1940.
Οι συνθήκες άσχημες, η ζωή γεμάτη φτώχια και ανέχεια. Ωστόσο η θέληση για μόρφωση και δημιουργία χαρακτήρισε όλη την οικογένεια. Με μεγάλες στερήσεις τελείωσε το Γυμνάσιο και ήλθε στην Αθήνα για να σπουδάσει στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Πειραιά..
Στην αρχή έμεινε σε κάποια θεία της . η οποία όμως εκείνο που επιθυμούσε ήταν να αποκτήσει οικιακή βοηθό και όχι φιλοξενούμενη. Η ταπείνωση και η στενοχώρια της έδωσαν την έμπνευση να γράψει τα πρώτα της ποιήματα... Στη συνέχεια όλη η οικογέ-νεια εγκαταστάθηκε στην Αθήνα και όλα τα μέλη της έπρεπε να δουλέψουν για να επιβιώσουν. Η ίδια συγχρόνως με το πανεπιστήμιο εργάστηκε σαν μοδίστρα και κεντήστρα και κατά τα Σαββατοκύριακα έπλενε πιάτα σε ταβέρνα μαζί με τη μητέρα της.
Στο πανεπιστήμιο την πρώτη μέρα που κάθισε στα έδρανα γνώρισε το σύζυγό της, τον κ. Αντώνη, με τον οποίο είναι μαζί 46 χρόνια. Έχουν δύο κόρες εκ των οποίων η μία ζει στην Αμερική. Έχει ταξιδέψει σε πολλά μέρη του κόσμου λόγω της εργασίας του συζύγου της που ήταν Διευθυντής Διεθνών Δραστηριοτήτων της Γενικής Τράπεζας, ταξίδια που τη γέμισαν εμπειρίες.
Το καλλιτεχνικό της πνεύμα εκδηλώθηκε από νωρίς και σε διάφορους τομείς. Πρώτο δείγμα η ενασχόληση με τον αργαλειό της γιαγιάς της από τον οποίο έβγαλε αριστουργήματα. Η ποίηση που της έδωσε διέξοδο στις άσχημες στιγμές της πρώτης παραμονής της στην Αθήνα, έγινε το καταφύγιό της σε κάθε δύσκολη στιγμή της μετέπειτα ζωής της. Όπως όταν οι κόρες έφυγαν από το σπίτι για να φτιάξουν τη δική τους ζωή και το σπίτι άδειασε. Όπως όταν η μία διάλεξε να ζήσει στην Αμερική, τόσο μακριά από την πατρίδα...
Το 2000 εξέδωσε τα πρώτα της ποιήματα και από τότε έχει εκδώσει 61 βιβλία. Αποφάσισε συγχρόνως να πάρει και κάποια μαθήματα ζωγραφικής. Δασκάλα της η κ Ψαρώνη της Σχολής Καλλών Τεχνών. Επίσης διδάχθηκε Αγιογραφία φορητής εικόνας από τη διάσημη αγιογράφο Κατερίνα Δημητρίου. Έλαβε μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις ζωγραφικής και αγιογραφίας Δήμων, Ομίλων και της UNESCO.
Η ίδια δίδαξε ζωγραφική και αγιογραφία στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Ιλίου για 4 χρόνια. Για το εικαστικό της έργο θα αναφερθεί εκτενέστερα η κ .Έφη Παπαευθυμίου.
Προσωπικό της έργο είναι το λογοτεχνικό περιοδικό ΚΕΛΑΙΝΩ, το οποίο κλείνει 10 χρό-νια κυκλοφορίας. Επίσης ασχολείται με τη διοργάνωση συνεδρίων και εκδηλώσεων πολιτισμού.
Η δραστηριότητα μελών του Συλλόγου μας με τις τέχνες και τα γράμματα ήταν αυτή που μας έφερε σε επικοινωνία μαζί της. Ιδιαιτέρως όταν μάθαμε πόσο φιλόζωη είναι την προσκαλέσαμε σε εκδήλωσή μας με τίτλο «Ζωοφιλία και ποίηση» όπου παρουσίασε φιλόζωους ποιητές.. Η ευαισθησία και ο σεβασμός σε όλες τις μορφές ζωής αποτυπώνεται τόσο στο ποιητικό όσο και στο ζωγραφικό της έργο.
Της ευχόμαστε ολόψυχα πρώτα απ όλα υγεία και βέβαια δημιουργική συνέχεια στο έργο της.
Αγγέλα Μπαρτσιώκα
Πρόεδρος του Φιλοζωικού Συλλόγου Φθ/δας
ΟΜΙΛΙΑ της κυρίας Έφης Παπαευθυμίου, (κριτικός εικαστικών) για το καλλι-τεχνικό έργο της Παναγιώτας Χριστοπούλου-Ζαλώνη κατά την έκθεση του στην Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας την 30-11-2011
Κυρίες και κύριοι Καλησπέρα σας,
Την κυρία Παναγιώτα Ζαλώνη, ποιήτρια, διηγηματογράφο, εκδότρια και ζωγράφο με την έντονη και πολυσχιδή δράση εντός και εκτός Ελλάδας, με τις πολλές τιμητικές διακρίσεις και βραβεύσεις από έγκυρους διεθνείς οργανισμούς, τη γνώρισα, την ίδια και το έργο της, με αφορμή την αποψινή διοργάνωση.
Η πρώτη μου επαφή με το πνεύμα και το λογοτεχνικό της χάρισμα, έγινε μέσα από ένα βιογραφικό σημείωμα, γραμμένο από την ίδια, που για τις ανάγκες της παρουσίασης, είχα ζητήσει από την κυρία Βλάχου. Το βιογραφικό σημείωμα που ήρθε στα χέρια μου δεν ήταν η τυπική ξερή αναφορά που όλοι γνωρίζουμε, αλλά ένα πραγματικό, μικρό λογοτέχνημα.
Η εκφραστικότητα, το χιούμορ, η φρεσκάδα, η ειλικρινής κατάθεση των εμπειριών της ζωής της με έκαναν να καταλάβω αμέσως πως η κυρία Παναγιώτα Ζαλώνη, διαθέτει ιδιαίτερο λογοτεχνικό τάλαντο και μια ιδιαίτερη στάση ζωής, γιατί πρέπει να ’χει κανείς πολλή αγάπη για τη ζωή και τον άνθρωπο, για να γράφει ένα τέτοιο σημείωμα, για να θέλει να μοιραστεί τις αλήθειες της ζωής του με τέτοιο τρόπο!
Το γράψιμό της πέρα από τα συναισθήματα που γεννούσε, ζωγράφιζε εικόνες.
Ήταν φανερό πως η πένα της μπορούσε να λειτουργεί και ως χρωστήρας την ίδια στιγμή. Για του λόγου το αληθές, να σας δώσω μόνο ένα παράδειγμα. Ακούστε πώς περιγράφει το πρώτο της παλτό: «Το πρώτο μου παλτό που μου αγόρασαν το ύφασμα και το ‘ραψε η μάνα μου ήταν στα δεκαεπτά μου. Ως τότε την έβγαζα με την χλαίνη του πατέρα, πολεμιστή του 1940, βαμμένη σε κόκκινο σκούρο με πέντε δράμια μπογιά, απ’ τον «Βαφέα» στο Ξηροχώρι, σε καλοραμμένο παλτουδάκι, από την μοδίστρα μαμά με μισό μέτρο στρίφωμα».
Αισθάνομαι σα να το είδα αυτό το παλτό, έχω την εικόνα του.
Χτες που έφερε τα ζωγραφικά της έργα που κοσμούν τον προθάλαμο της κύριας αίθου-σας, μπόρεσα να δω τις κατά κυριολεξία δημιουργίες του χρωστήρα της, οι οποίες είναι πραγματικά εντυπωσιακές. Η κ. Ζαλώνη δεν είναι κατ’ επάγγελμα ζωγράφος. Η ανάγκη της για ζωγραφική προέκυψε αρχικά όταν ήθελε ένα εξώφυλλο για τις ποιητικές της συλλογές, ή όταν εικονογραφούσε παιδικά παραμύθια. Η ζωγραφική δηλαδή, συνεπικουρούσε και ολοκλήρωνε εκφραστικά τη συγγραφή.
Για παράδειγμα, η προσωπογραφία του Μεγάλου Αλεξάνδρου που φιλοτέχνησε έγινε εξώφυλλο, στην ποιητική συλλογή «Στης παπαρούνας το άγγιγμα», αλλά και τα περισσότερα εξώφυλλα των βιβλίων της κοσμούνται από τις ζωγραφιές της.
Τα θέματά της είναι αυτά με τα οποία κάθε μαθητευόμενος ζωγράφος καταπιάνεται. Νεκρές φύσεις, ρόδια, άνθη και φρούτα, κάποια θαλασσινά θέματα, άλογα, όλα επιμε-λημένα σχεδιαστικά και χρωματικά αποκαλύπτουν, καλαισθησία και επιδεξιότητα.
Εκεί όμως που πραγματικά η εσωτερικότητα και ο ψυχισμός της ζωγράφου, φτάνουν στο απόγειο της εκφραστικής της δεινότητας, είναι οι αγιογραφίες της, που εδώ αντιπροσωπεύονται από πέντε εικόνες: ο Αγ. Νικόλαος, ο Αγ. Ιωάννης ο Πρόδρομος, ο Χριστός Παντοκράτορας, η Παναγία Βρεφοκρατούσα και ο Αγ. Γεώργιος. Εικόνες που α-ποπνέουν ευλαβικότητα, καμωμένες σε ώριμο βυζαντινό στυλ, με τις μορφές μετωπικές σε χρυσό βάθος. Άλλωστε, το περιβάλλον της Βόρειας Εύβοιας, όπου γεννήθηκε και με-γάλωσε χαρακτηρίζεται από έντονη πνευματικότητα, την οποία πιθανότατα της ενέπνευσε.
Πολλοί άγιοι και μάλιστα νεώτεροι άγιοι έζησαν εκεί, όπως ο Όσιος Δαβίδ, ο Αγ. Ιωάννης ο Ρώσσος, ο όσιος Γρηγόριος ο Μυροβλήτης και υπάρχουν πολλά προσκυνήματα και μονές, όπως η Παναγία η Λιμνιά και άλλα.
Παράλληλα λοιπόν με τη μεγάλη τέχνη πορεύεται η τέχνη των απλών ανθρώπων, ως δημιουργική έκφραση των βαθύτερων αναζητήσεων του ανθρώπου και πάνω και από τις δύο, βρίσκεται η τέχνη της ζωής. Γιατί κάθε άνθρωπος είναι καλλιτέχνης της ίδιας της ζωής του και η κ. Ζαλώνη, φαίνεται να κατέχει σε βάθος την τέχνη του να ζει κανείς δημιουργικά και ολοκληρωμένα.
Για το λόγο αυτό ενσαρκώνει ένα πρότυπο ζωής, ιδιαίτερα πολύτιμο στις μέρες μας, που το είναι μας έχει εξισωθεί με το έχειν μας, οπότε τώρα που τα χρήματα και τα υλικά αγαθά μειώνονται ραγδαία αισθανόμαστε να συρρικνώνεται η ίδια μας η ύπαρξη.
Η πνευματικότητα του ανθρώπου, η δημιουργικότητα και ο πολιτισμός είναι η μεγάλη παρηγοριά και η μεγάλη αλήθεια, ο θησαυρός που ούτε ο κλέφτης μπορεί να τον κλέψει, ούτε το σαράκι να τον διαβρώσει και η κ. Ζαλώνη γίνεται με τη ζωή και το έργο της μάρτυρας αυτής της αλήθειας.
Έφη Παπαευθυμίου
Έφορος Δημοτικής Πινακοθήκης Λαμίας
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Κατηγορία: PRESS
- Εμφανίσεις: 1497
Το Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2012, στις 10:15 το πρωί, στο Ράδιο ένα 102,5 της Μαγνησίας, ο φιλόλογος και συγγραφέας Διονύσης Λεϊμονής σε μια ραδιοφωνική συνέντευξη με τον Αλέξανδρο Ακριτίδη, όπου θα μιλήσουν για το νέο του βιβλίο, την «Πυξίδα των ονείρων».
Συντονιστείτε στην ιστοσελίδα http://www.magnesianews.gr/ ή ακούστε την συνέντευξη απευθείας στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://listen.onestreaming.com/asx/radio11025.asx
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Κατηγορία: PRESS
- Εμφανίσεις: 2297
Άννα Ιωαννίδου
Το Ευρωπαϊκό Οικολογικό Δίκτυο Natura 2000 (Οδηγία 92/43/ΕΚ Για τη διατήρηση των φυσικών οικοτόπων και της άγριας πανίδας και χλωρίδας)
Ο δραματικός ρυθμός εξαφάνισης πολλών ζωικών και φυτικών ειδών αφενός και η αλλοίωση της σύνθεσης πολλών οικοτόπων αφετέρου έχουν ως αποτέλεσμα την διατάραξη της ισορροπίας και της λειτουργικότητας των οικοσυστημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο. Προς αντιμετώπιση του προβλήματος της υποβάθμισης του φυσικού περιβάλλοντος έχει θεσμοθετηθεί ένα πλέγμα λεπτομερών κανόνων δικαίου σε επίπεδο διεθνούς , κοινοτικού και εθνικού δικαίου.
Η διεθνής κοινότητα έχει προβεί στην σύναψη μεγάλου αριθμού διεθνών συνθηκών με αντικείμενο την προστασία των ειδών και την διατήρηση της παγκόσμιας φυσικής κληρονομιάς , όπως η σύμβαση Ραμσάρ για την προστασία των διεθνούς ενδιαφέροντος υγροτόπων ( 2 Φεβρουαρίου 1971) , η σύμβαση CITES της Ουάσιγκτον για το διεθνές εμπόριο των απειλούμενων ειδών άγριας πανίδας και χλωρίδας ( 3 Μαρτίου 1973) , η σύμβαση της Βόννης για την διατήρηση των μεταναστευτικών ειδών άγριας πανίδας (23 Ιουνίου 1979) , καθώς και η σύμβαση της Βέρνης για την διατήρηση της άγριας ζωής και του φυσικού περιβάλλοντος στην Ευρώπη (19 Σεπτεμβρίου 1979).
Αξίζει να αναφερθεί ότι το 1972 στην συνάντηση Κορυφής των Παρισίων εκδηλώθηκε για πρώτη φορά η ευαισθητοποίηση της Ευρωπαϊκής Κοινότητας στον τομέα της χάραξης περιβαλλοντικής πολιτικής με την δήλωση των αρχηγών των κρατών - μελών ότι η οικονομική ανάπτυξη δεν είναι αυτοσκοπός , αλλά πρέπει κατά προτεραιότητα να συνοδεύεται με την βελτίωση της ποιότητας και του επιπέδου διαβίωσης.
Η ανεξέλεγκτη ανθρώπινη δραστηριότητα (υπέρμετρη εκβιομηχάνιση , αστικοποίηση και μόλυνση) και η συνακόλουθη συνεχής μείωση των φυσικών οικοτόπων και των αποθεμάτων του γενετικού υλικού των διαφόρων ειδών χλωρίδας και πανίδας οδήγησαν στην σύναψη της Σύμβασης του Rio de Janeiro για την βιοποικιλότητα στις 5 Ιουνίου 1992, μέρα η οποία έκτοτε εορτάζεται ως Παγκοσμία Ημέρα Περιβάλλοντος.
Το ίδιο έτος εκδόθηκε από το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οδηγία - σταθμός στην άσκηση περιβαλλοντικής πολιτικής - με αριθμό 92/43/ΕΚ Για τη διατήρηση των φυσικών οικοτόπων και της άγριας πανίδας και χλωρίδας. Η Οδηγία 92/43 αποτελεί συνέχεια της προηγηθείσας οδηγίας 79/409/ΕΚ Περί διατηρήσεως των αγρίων πτηνών (πρώτη κοινοτική δράση σχετικά με την προστασία της άγριας πτηνοπανίδας) , η οποία επέβαλλε την απαγόρευση της βλάβης των φωλιών των πτηνών, της αφαίρεσης και αγοραπωλησίας αβγών και νεοσσών σε βιότοπους.
Οι παραπάνω πρωτοβουλίες εντάσσονται στην γενικότερη πολιτική διατήρησης της βιοποικιλότητας στην Ευρώπη ως σημαντικό μη ανανεώσιμο κεφάλαιο της φυσικής κληρονομιάς. Η Ευρωπαϊκή Κοινότητα αντιμετωπίζει την άγρια πανίδα και χλωρίδα ως κοινό περιουσιακό στοιχείο των λαών των κρατών – μελών και ως πόρο ανεκτίμητης αξίας για το μέλλον της ανθρωπότητας με οικολογικό , οικονομικό και επιστημονικό ενδιαφέρον. Σε γενικές γραμμές η κοινοτική περιβαλλοντική νομοθεσία ενσωματώνει τις πιο σύγχρονες αντιλήψεις για την διαχείριση των φυσικών περιβαλλοντικών πόρων.
Σκοπός της έκδοσης της Οδηγίας 92/43 είναι η διαφύλαξη της βιοποικιλότητας στα κράτη-μέλη μέσω της προστασίας ορισμένων φυσικών τύπων οικοτόπων , καθώς και συγκεκριμένων απειλουμένων άγριων ειδών φυτών και ζώων, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη τις επιστημονικές , οικονομικές, κοινωνικές , πολιτιστικές και περιφερειακές απαιτήσεις. Ειδικότερα , το καθεστώς αυστηρής προστασίας των ζωικών ειδών , τα οποία έχουν χαρακτηριστεί ως «κοινοτικού ενδιαφέροντος», περιλαμβάνει την απαγόρευση κάθε μορφής εκ προθέσεως σύλληψης ή θανάτωσης δειγμάτων των ειδών , της παρενόχλησης των ειδών κατά την περίοδο αναπαραγωγής , της καταστροφής ή συλλογής των αυγών στο φυσικό περιβάλλον και της βλάβης ή καταστροφής των τόπων αναπαραγωγής ή ανάπαυσης.
Η Οδηγία 92/43 , η οποία είναι προσανατολισμένη στην κατεύθυνση του γενικού στόχου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για αειφόρο ανάπτυξη , προβλέπει την δημιουργία του δικτύου Natura 2000. Πρόκειται για ένα συνεκτικό ευρωπαϊκό οικολογικό δίκτυο περιοχών , οι οποίες φιλοξενούν οικοτόπους. Το δίκτυο αυτό αποτελείται από δύο κατηγορίες περιοχών : τις Ζώνες Ειδικής Προστασίας (ΖΕΠ) και τους Τόπους Κοινοτικής Σημασίας (ΤΚΣ).
Τα κράτη-μέλη δεσμεύονται να παρουσιάσουν εθνικό κατάλογο με περιοχές ιδιαίτερου φυσικού ενδιαφέροντος, οι οποίες θα αποτελέσουν το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Προστατευόμενων Περιοχών Natura 2000. Οι περιοχές αυτές (οικοσυστήματα, βιότοποι, οικότοποι) , που εντάσσονται στο οικολογικό αυτό Δίκτυο, τελούν υπό ιδιαίτερο καθεστώς προστασίας και περιβαλλοντικής διαχείρισης. Για τον λόγο αυτό , τα κράτη-μέλη υποχρεώνονται να λαμβάνουν τα απαραίτητα ειδικά μέτρα σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε χώρας, ώστε να διατηρήσουν τα σημαντικά οικολογικά χαρακτηριστικά τους.
Στην Ελλάδα, η προεργασία για την ένταξη συγκεκριμένων περιοχών στο οικολογικό δίκτυο Natura 2000 ξεκίνησε το 1994 με την απογραφή και εκτίμηση της βιοποικιλότητας ενός πλήθους περιοχών της χώρας. Βάσει της απογραφής αυτής, ένας μεγάλος αριθμός περιοχών είχε προταθεί για ένταξη στο συγκεκριμένο Δίκτυο, με στόχο την καλύτερη και αποτελεσματικότερη προστασία των απειλούμενων ειδών και την εξασφάλιση της διατήρησής τους σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο.
Η χώρα μας , ένα από τα κράτη-μέλη με τη μεγαλύτερη βιοποικιλότητα στην Ευρώπη , έχει υποβάλλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατάλογο 239 - προτεινόμενων για ένταξη στο δίκτυο Natura 2000 - Τόπων Κοινοτικής Σημασίας και 151 Ζώνες Ειδικής Προστασίας. Σήμερα το 23,86% της ελληνικής έκτασης συμπεριλαμβάνεται στο δίκτυο Natura 2000.
Στο πλαίσιο μίας ενιαίας κοινοτικής πολιτικής , εντός της οποίας επιδιώκεται η ενσωμάτωση των ανθρώπινων δραστηριοτήτων στην στρατηγική της αειφόρου ανάπτυξης , δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην λήψη οικολογικά συμβατών μέτρων. Το προστατευτικό αυτό καθεστώς αλλάζει τα δεδομένα στον τρόπο άσκησης της ανθρώπινης δραστηριότητας , θέτοντας όρους που θα προσαρμόζονται ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες της κάθε περιοχής. Ειδικότερα , επηρεάζονται οι τομείς της ανάπτυξης τεχνικών έργων, της δασικής διαχείρισης, της γεωργίας , της κτηνοτροφίας , της αλιείας , του τουρισμού και του κυνηγιού.
Ωστόσο , το δίκτυο Natura 2000 τελικά δεν αποσκοπεί στην δημιουργία «άβατων χώρων» , όπου εκ των προτέρων θα αποκλείεται η ανθρώπινη επέμβαση , αλλά στην ανάπτυξη ανθρωπίνων δραστηριοτήτων στο μέτρο που παραμένουν συμβατές με την προστασία των περιοχών που έχουν χαρακτηριστεί ως Ειδικές Ζώνες Διατήρησης.
Η Άννα Ιωαννίδου γεννήθηκε και κατοικεί στη Θεσσαλονίκη. Ασκεί το επάγγελμα του Δικηγόρου, ενώ ταυτόχρονα πορεύεται στα μονοπάτια της Λογοτεχνίας. Εκτός από Δικηγόρος και μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης είναι επίσης Πολιτικός Επιστήμων και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στην Ιστορία, Φιλοσοφία και Κοινωνιολογία του Δικαίου τμήματος Νομικής ΑΠΘ.